serena26.reismee.nl

Velkommen til København

Velkommen til København gruppe 6,

Zondagochtend zijn wij met een hele groep geland in Kopenhagen. Nadat wij de koffers op het station in een kluisje geplaatst hebben, zijn wij de stad gaan bezichtigen. We hadden maar een halve dag, dus dat werd opschieten om enkele bezienswaardigheden te zien. Na een lange wandeling van wel 15 km hadden we het een beetje gehad. We waren echt moe. Ik had amper geslapen en dan een hele dag iets bezoeken is niet ideaal. Hebben jullie dit ook eens meetemaakt?

Kopenhagen ligt aan de oostkust van het eiland Seeland (Sjælland) en op het eiland Amager. De stad ligt aan de Sont (Øresund). Aan de overzijde van deze zeestraat ligt de Zweedse stad Malmö, die sinds 2000 met Kopenhagen is verbonden door de Sontbrug. Er werd mij vertelt dat deze treinreis spectaculair moet zijn. Je rijdt door een tunnel onder water en langs de zee en over deze speciale Sontbrug. Het klinkt cool en het lijkt cool. De treinreis was niet zo spectaculair zoals ik had gedacht. Na 1 minuut was je al door de tunnel en de afstand tussen Zweden en Denemarken is korter dan ik had gedacht.

eenmaal aangekomen op bestemming, merkte ik dat ik Kristianstad in Zweden sfeervoller vond dan Kopenhagen. Naar mijn mening is Kopenhagen erg somber vergeleken met de Zweedse stad. Op de site kun je de foto's bekijken en ik vraag me af of je dit ook vindt.

Na een lange dag zijn we eindelijk aangekomen in het hostel. Een hostel vol stapelbedden en met 12 personen op een kamer. 12 meisjes op een kamer dus je zal wel denken: wat een kippenhok!! Dit klopt ook. De verhalen gaan ook echt over 'meisjesdingen'. De dames van groep 6 zullen mij wel begrijpen. Heren, hebben jullie voor mijn onderwerpen om de avond leuk te maken? Ohja dat feyenoord heeft verloren, is al van toepassing geweest.

.....


Het is tijd om te slapen, maar de bedden zijn niet erg comfortabel. Slaap jullie maar lekker in jullie eigen bedje.

Tot snel ,

Serena



Reacties

Reacties

Jeroen Kleijnen

Beste Serena,

De meeste studiereizen zijn vermoeiend. De docenten willen jullie nu eenmaal zoveel mogelijk van Zweden laten zien en proeven in de korte tijd dat je daar bent. Geniet toch maar van de reis en probeer op jullie kamer toch maar een beetje te slapen. Helaas heb ik weinig gesprekstof die ik kan aandragen om het gesprek in jullie "kippenhok" zoals je het zelf noemt naar een hoger niveau te tilklen. We zijn zeer benieuwd naar de verhalen over het Zweedse onderwijs. Bezoeken jullie binnenkort een school?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!