serena26.reismee.nl

Hälsninger från Sverige

Hee hallo groep 6 , Jeroen en Margriet,

Het is mij vandaag eindelijik gelukt om de zelfde tekeningen en paspoorten te maken. Herrinner je je eigen tekening en paspoort nog? Jullie opdracht heb ik ook gegeven aan een klas en deze hebben ze meteen opgehangen. Ze vonden het erg leuk en waren ook meteen enthousiast om iets voor jullie te maken. Deze toon ik volgende week in de klas. Groetjes uit Zweden zeiden ze.. Zeggen de kinderen

Vandaag zijn we zeer openlijk ontvangen op een nieuwe school. Ook deze school bevat leerlingen van verschillende leeftijden van 6 - 18 jaar. Het was een grote school waar zeker wel meer dan 500 leerlingen op school zitten. We werden ontvangen door Jessica. Jessica is een reken- en scheikundedocent. De leerlingen van 11 à 12 jaar krijgen alle vakken + koken+ naaien en zelfs constructies bouwen in een lokaal waar een werkplaats is gevestigd.

Ik heb in 2 klassen lesgegeven. Natuurlijk weer een Nederlandse les waarbij ik ze tot 15 heb leren tellen en heb leren begroeten. Dit ging een stukken beter dan gisteren. De kinderen kunnen op deze school beter Engels dan de vorige school. Ze begrepen mij veel beter. Uiteraard werd mijn uitleg ook duidelijker. Oefening baart kundt zoals ze zeggen. Na mijn eigen les heb ik een stukje rekenen gezien die Jessica doceerde. Omdat ze niet veel tijd meer had heeft ze enkele sommen op het bord geschreven die de leerlingen moesten oplossen. De les was erg klassikaal. Wat mij ook erg opviel, was dat de leerlingen steeds naar het bord kwamen om de som op te lossen. De andere kinderen zaten niks te doen, hadden geen kladblok , maar ze waren wel juist aandachtig aan het luisteren. Als wij bezig zijn met hoofdrekenen, heeft iedereen zijn aandacht erbij ,omdat jullie allemaal moeten nadenken om de som op te lossen door zelf de berekening en de uitkomst op het kladblaadje te schrijven. Ik vind dat wij dit dus beter doen. Wat ik wel goed vond van de les van Jessica is dat zij met de kinderen verschillende rekenspellen aan het maken is zodat hun rekenniveau verder kunnen ontwikkelen en dus oefenen. Dit mochten zij in groepjes doen. Helaas hebben wij dit niet gezien vanwege tijdgebrek en heb ik er dus geen foto van. Dese juf kiedt vooral voor de samenwerking om vriendschappen te verbeteren. Hier gebruiken ze geen andere werkvormen zoals wij die kennen.

De kinderen kennen ook geen Energizers. Ik heb uitgelegd, dat ik dit met jullie zoveel mogelijk probeer uit te voeren om de concentratie te verhogen. Weet je mijn uitleg nog bij het project van gezondheid. Na deze iitlrg heb ik met hun levend memory gespeeld. Ik weet dat dit jullie ook erg aanspreekt. De kinderen vonden het een leuk spel en de juf zei dat ze dit spel gaat invoeren haar lesrooster. Dit is erg leuk om te horen. Vinden jullie ook niet ?!

vanavond plaats ik een nieuw fotoserie die jullie morgen voor de laatste keer kunnen bekijken. Helaas zitten mijn bezoeken aan de scholen erop. Ik vond het erg leerzaam. Wat vonden jullie ervan? Hebben jullie iets opgemerkt wat erg speciaal is, bijvoorbeeld verschillen?

Vanavond gaan voor de laatste keer samen eten en weer zingen. Een leuke karaokeavond. De klanten van de pub (cafe) zullen weer weglopen. Ohja pub wordt op zijn zweeds uitgesproken als 'poeb' haha.

Veel plezier met lezen en tot volgende week!

Morgen weer onderweg naar het vliegveld.... Het zit erop.. Jammer ..

Maar BLIJ dat ik jullie weer zie!!,!,


Groetjes Serena..uit het koude Zweden

Reacties

Reacties

Margriet

Leuk om je daar voor de klas te zien. Wel saaie lokalen daar! Alle leerlingen in lange rijen naast elkaar. Dan ziet het er bij ons toch geElliger uit he?
Goede reis terug....ik denk dat je daar veel geleerd hebt!
Groetjes Margriet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!